Ugens Fem Klik om Kina: Kadrer, Coca Cola og Disney

Skriv en kommentar
Ugens Fem Klik

wenze1_400x403.shkl.JPG

• Kadrerne i Guangzhou skal opføre sig bedre, overholde lovene og være bedre til at informere offentligheden. Og hvem skal holde øje med, at de nu også overholder den nye lov? Det skal de selv. Og det er jo ikke supersmart, som David Bandurski skriver.

• Juice og Cola er en dårlig sammenblanding. I hvert fald i Kina, hvor brusen er gået af Coca Cola’s opkøb af Huiyuan. Og det er der ti grunde, skriver Silicon Hutong.

• Det er ti år siden, at Jasper Becker udgav The Chinese. Nu er Silk Road International så kommet med en boganmeldelse. Der giver en bunke gode grunde til, at Becker burde opdatere bogen.

• Sociale medier er mainstream i Kina. Men hvem er det, der klikker rundt og hvorhenne? Læs mere i Forresters rapport eller se grafikkerne her på 56minus1.

• Disney har droppet sine planer om en udvidelse af sin enorme og dårligt besøgte forlystelsespark i Hong Kong. Måske fordi virksomheden vil koncentrere sig om Shanghai?

:: Billedet, der forestiller en kadre som siger “Og så skal jeg også offentligt undskylde for…”, er fra denne artikel via China Media Project

Skribent

Hurtige klik fra Kina af Kim Rathcke Jensen. Jeg er journalist og BA i kinesisk. Jeg bor i Beijing, hvor jeg arbejder som Politikens korrespondent i Kina og Asien.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *