Langt om længe: Undersøgelse af psykologisk gevinst ved investering i kinesiske frimærker

Skriv en kommentar
Historie / Humor / Kultur

kina frimærke.jpg Her på Kinablog.dk’s China and Asian News Headquarter i Beijing har vi en bred interesse i alskens emner om Kina. Og vi undrer os over mange ting.

For eksempel har vi som så mange andre tit funderet over, om den psykologiske gevinst ved investeringer i kinesiske frimærker er proportionelt stigende i forhold til den økonomiske investering i det enkelte frimærke.

Men nu er vi langt om længe kommet tættere på et svar. To akademikere fra China Center for Economic Research på Peking University har skrevet et paper, som man kan læse på Social Science Research Network.

Undersøgelsen hedder “Does Psychological Return Matter? Evidence from China Stamp Market” og i introduktionen kan man læse følgende:

This paper examines the returns from investment in China stamp market and the existence of psychological returns. The empirical results suggest that stamp returns in China stamp market are very dispersive and expensive stamps tend to have a low return. Potential psychological returns generators have negative effects on financial return of stamps, which implies the existence of psychological return.

Så er det jo slået fast.

:: Via Exhausted Diligence

:: Billedet er fra Wikipedias side om frimærker i Kina

Skribent

Hurtige klik fra Kina af Kim Rathcke Jensen. Jeg er journalist og BA i kinesisk. Jeg bor i Beijing, hvor jeg arbejder som Politikens korrespondent i Kina og Asien.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *